torsdag 12 november 2009

sängen

this is just the way i feel sometimes.

det är jättekallt. jag fryser om armarna konstant.
jag har en plåthink fylld med pennor i sängen.
jag ska räkna upp exakt vad jag har i min säng just nu:
mina svarta glasögon,
två målarböcker,
en julmustflaska,
ett tomt pennpaket,
en hallonröd filt,
en systemkamera,
stitch,
en carebear,
en banantelefon,
tre dagstidningar,
en nyckelpiga med luva,
ett brev från min bank,
min mobiltelefon,
min plånbok,
ett datumljus,
en bok,
en godis påse fylld med papper,
en massa kläder,
sex kuddar,
två täcken,
min dator
& jag.
och så plåthinken med pennorna förstårs.

min säng är den bästa i världen.
den är precis lagom mjuk
med fluffiga kuddar och täcken.
synd bara att den är så tom.

jag gillar att bara ha en lektion om dagen,
det får mig att känna mig mindre stressad.
och fast jag borde stressa mer så orkar jag inte.
och jag gör inte sånt jag inte orkar.
eller borde heller för den delen.

i natt är det "a clockwork orange" på tv
så nu måste jag duscha så jag hinner se det.

- L

1 kommentar:

  1. åhhhhh. vilket fint inlägg och vad fina saker du har i sängen. fin är du också <3. puss

    SvaraRadera