torsdag 4 december 2008

Fight Club



Jag och ElectroBoi tittade på Fight Club idag. Jag har bara läst boken innan och jag var verkligen nyfiken på hur filmen skulle vara. Jag älskar författaren som skrivit boken, Chuck Palahniuk. Han skriver så speciella, unika böcker, som verkligen har förmågan att få en att tänka.



Anyways, tillbaka till filmen. Den var bra. Jag tycker inte att den var lika bra som boken, visst är det nästan alltid så?
Jag gillar Tyler. Inte på alla sätt, men hans sätt att se världen och på varför vi är här, är verkligen nytt och tankeväckande.

Jag ska erkänna att filmen fick mig att känna mig...tråkig. Jag vill göra något åt det men hur vet jag inte. Efter jag hade lämnat Boi vid bussen, när jag väntade på vagnen, var det någon som rökte på hållplatsen. Det fick mig att tänka på Tyler och jag kände en instinkt att vilja skada mig. Att förstöra mig helt och fullt. Att inte kunna andas eller kanske att förlora minnet av resten av mitt liv. Bara ett litet tag.

/ElectroG! <3

1 kommentar:

  1. Jag kan ju avslöja att... jag kände mig ganska tråkig jag oxå... vi borde bli livsnjutare tillsammans, göra upp en plan och genom föra den. en plan som räcker genom hela livet typ 8>

    SvaraRadera