onsdag 17 december 2008

Förstörelse

Det finns så många olika sätt att förstöra sig på. Jag har prövat många olika. Inte att skära mig, nej. Men annat. Jag tror att det värsta är att jag upprepar det även om jag har sagt till mig själv att sluta. Jag vill verkligen inte hålla på så här, så jag vet inte vad det är som driver mig. Eller så vet jag det. Men jag vill inte riktigt acceptera det. De flesta som är självdestruktiva är det ju för att glömma av något annat, något jobbigare. När jag tänker på det kan jag faktiskt förstå det. Men jag vet inte vad jag ska göra för att ta bort det onda utan att just förstöra mig själv. det är som att jag handlar helt och hållet på impulser. Men jag mår så förfärligt dåligt efter åt, jag känner mig... skamsen. Jag måste försöka förbättra mig. Om jag kan, om jag överlever. Jag har sån ångest just nu att jag...åh. Nej.

/linn

jag låg i mitt badkar med mitt täcke och läste historia när tanken slog mig. jag blev rädd. därav bilden.

1 kommentar:

  1. *kramar om hårt och inger hopp om en lycklig dag som kommer att komma*

    SvaraRadera