fredag 5 december 2008

Sanningen


Det är inte riktigt klokt och jag vet inte varför. Är det bara så att man inte ska förstå någonting av varför? Är det så att hela livet ska vara en lång, seg kamp för att förstå varför? Jag börjar nämligen bli tämligen trött på att söka svar. Jag kanske borde ta och acceptera att livet kanske inte har något svar. Att man inte ska tro att det finns någon mening, mer än att göra det mesta av dagen? Bli nihilist...? Fast dom verkar ju inte riktigt kloka dom heller.

Nä, ett tag till får jag nog leta. Och när jag har hittat det jag letat efter kommer jag att banka in det i människors hjärnor så att dom kanske äntligen förstår. Fast det kan ju förstårs någon komma på att göra innan mig. Kanske är alla religiösa knäppbollar sådana som jag vill bli. Helt sjukt, sån vill jag inte bli. Blä.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar