onsdag 10 december 2008

Vampyr


Jag fick en så underlig känsla igår.
Tänk er scenen; klockan är cirka 20.30, bäckmörkt, några få gatlampor, ett par minusgrader, ganska tjock dimma och höga hus som tornar upp mot himmelen. I mina öron skriker The Horrors (http://www.myspace.com/thehorrors) "Gil Sleeping" och jag får plötsligt en konstig känsla av att vara någon annan. Inte jag, någon främmande. Jag känner mig som en vampyr, på jakt. Får syn på en man som går framför mig. Jag sätter fart, går snabbt och bestämt. Målmedveten. Han svänger in på min gata och jag följer efter. Han korsar gatan, jag följer efter, korsar på exakt samma ställe. Han börjar bli orolig det ser jag. Han sneglar över axeln för att sedan vända sig om och titta oroligt på mig. Jag är en meter i från honom och det tar all min viljekraft att inte slänga mig över honom. Jag klarar det dock och tar mig hela vägen hem utan att hoppa på någon.

Visst är jag knäpp, men det kändes så verkligt! Aja, jag ville bara berätta om det. Update om idag kommer senare. ^-^

/ElectricVampire

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar