onsdag 3 december 2008

Sent


Jag är uppe för sent. Igen. Klockan är 01.43.
Jag ska upp 06.15 imorgon (idag). Men jag bryr mig inte, jag älskar natten för mycket för att sova.

På tv:n är en deckare som verkar bra. Kanske ska stanna uppe och kolla på den.
Eller sova. Sova är skönt det med.

Natten ger mig saker att tänka på. Ur mörkret kryper tankarna fram. Dom kravlar och hasar och vill åt mig. Men jag tänker inte låta dem få tag på mig. Dom får mig inte så lätt. Jag ska kämpa för mitt liv för jag vill inte att dom ska få tag på mig och göra mig till deras slav. Vill inte behöva frukta för mitt liv. Än så länge går det bra. Och det kommer att fortsätta. För evigt. Men jag ska klara det.
För min egen skull. För jag vill se världen, jag vill uppleva alla de underbara och underliga saker som världen kan erbjuda. Det är faktiskt allt jag vill. Snart kommer jag kunna börja. Börja resa. Långt och kort. Hit och dit. Och det kommer bli bra. Endast då kommer det bli bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar